En aquell temps Jesús digué a Nicodem: -«Déu estima tant el món que ha donat el seu Fill únic, perquè no es perdi ningú dels qui creuen en ell, sinó que tenguin vida eterna. Déu envià el seu Fill al món no perquè el condemnàs, sinó per salvar el món gràcies a Ell. Els qui creuen en Ell no seran condemnats. Els qui no hi creuen, ja han estat condemnats, per no haver cregut en el nom del Fill Únic de Déu. (Jn 3, 16-18) La Solemnitat de la Santíssima Trinitat se celebra aquest diumenge, tot just després de la Pentecosta. El fragment que es llegeix és de l’evangeli de Joan, concretament un petit fragment del diàleg entre Jesús i Nicodem. Tot i que només surt a aquest evangeli, sabem que Nicodem era un fariseu ric i savi, membre del Sanedrí i persona curiosa que s’acosta a Jesús gairebé a l’inici de la seva vida pública per saber més d’ell. El diàleg que té amb Jesús no és d’allò més aclaridor i podríem pensar que Nicodem queda decebut i s’allunya de Jesús, però no és ben bé així perquè el tornam trobar al final, acompanyant Josep d’Arimatea, que és qui ofereix als familiars i seguidors de Jesús un sepulcre de la seva propietat per poder-li donar sepultura. El cert és que en aquest fragment no hi ha ben bé diàleg, sinó una…
Comments closedespai web de l'autor